Učení dětí
se zlepšuje, když…

Ředitelé věnují většinu času pedagogickému vedení školy.

Ředitelé českých základních škol věnují řízení kvality výuky přibližně 20 % času. V nejlepších vzdělávacích systémech je to 50 % až 80 % času, tj. až čtyřikrát více. Příklady ze zahraničí potvrzují, že pokud by čeští ředitelé trávili méně času nepedagogickými činnostmi (zejména administrativou), vzdělávací žáků a žákyň by se zlepšili. Snižování nepedagogické zátěže ředitelů škol patří mezi dlouhodobá témata české vzdělávací politiky a je i prioritou Strategie 2030+, změnu se ale zatím prosadit nedaří.

Učitelé společně plánují výuku, vyučují a vyhodnocují výsledky žáků.

Ředitelé českých základních škol věnují řízení kvality výuky přibližně 20 % času. V nejlepších vzdělávacích systémech je to 50 % až 80 % času, tj. až čtyřikrát více. Příklady ze zahraničí potvrzují, že pokud by čeští ředitelé trávili méně času nepedagogickými činnostmi (zejména administrativou), vzdělávací žáků a žákyň by se zlepšili. Snižování nepedagogické zátěže ředitelů škol patří mezi dlouhodobá témata české vzdělávací politiky a je i prioritou Strategie 2030+, změnu se ale zatím prosadit nedaří.

Ředitelé a učitelé z blízkých škol spolupracují. Sdílí nejlepší praxi

Ředitelé českých základních škol věnují řízení kvality výuky přibližně 20 % času. V nejlepších vzdělávacích systémech je to 50 % až 80 % času, tj. až čtyřikrát více. Příklady ze zahraničí potvrzují, že pokud by čeští ředitelé trávili méně času nepedagogickými činnostmi (zejména administrativou), vzdělávací žáků a žákyň by se zlepšili. Snižování nepedagogické zátěže ředitelů škol patří mezi dlouhodobá témata české vzdělávací politiky a je i prioritou Strategie 2030+, změnu se ale zatím prosadit nedaří.

Ambasadoři

Podporují nás

asociace
nudz

Projekt Posílení systému vedení a podpory mateřských a základních škol v ČR podporujeme v rámci Partnerství pro vzdělávání 2030+.
Naším cílem je zlepšení učení dětí a snižování nerovností v českých školách.